Nieuwsbrief:

Kromkamp Motoren

Welkom bij Kromkamp Motoren. Kromkamp Motoren in Oosterwolde (Friesland) Het adres voor de aanschaf van een gebruikte motor! Kromkampmotoren heeft de mooiste occasions. Een goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Alleen topoccasions!
Alle motoren van Kromkamp Motoren
26 motoren gevonden
SUZUKI GSX-8S
SUZUKI GSX-8S
€ 8.495,- p/mnd klik hier
2023, 9798 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 8.195,- p/mnd klik hier
2021, 4800 Km
BENELLI LEONCINO 125
BENELLI LEONCINO 125
€ 3.895,- p/mnd klik hier
2024, 700 Km
HONDA NC 750 X ABS
HONDA NC 750 X ABS
€ 7.695,- p/mnd klik hier
2020, 12600 Km
YAMAHA MT 125 ABS
YAMAHA MT 125 ABS
€ 5.495,- p/mnd klik hier
2023, 2100 Km
CFMOTO 700 CL-X SPORT
CFMOTO 700 CL-X SPORT
€ 5.895,- p/mnd klik hier
2023, 10900 Km
KAWASAKI VULCAN S PERFORMANCE
KAWASAKI VULCAN S PERFORMANCE
€ 6.895,- p/mnd klik hier
2018, 11750 Km
HONDA NC 750 X DCT C-ABS
HONDA NC 750 X DCT C-ABS
€ 8.295,- p/mnd klik hier
2021, 23500 Km
APRILIA TUONO 660
APRILIA TUONO 660
€ 8.995,- p/mnd klik hier
2023, 19500 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.695,- p/mnd klik hier
2021, 9500 Km
FANTIC CABALLERO 500 SCRAMBLER
FANTIC CABALLERO 500 SCRAMBLER
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2019, 4200 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 8.195,- p/mnd klik hier
2022, 1145 Km
HONDA CMX 500 REBEL
HONDA CMX 500 REBEL
€ 6.600,- p/mnd klik hier
2018, 950 Km
SUZUKI V-STROM 650 ABS
SUZUKI V-STROM 650 ABS
€ 7.895,- p/mnd klik hier
2019, 3325 Km
SUZUKI SV 650 XA
SUZUKI SV 650 XA
€ 6.895,- p/mnd klik hier
2021, 3450 Km
HONDA CB 500 F ABS
HONDA CB 500 F ABS
€ 6.295,- p/mnd klik hier
2021, 11494 Km
YAMAHA XSR 900 ABS
YAMAHA XSR 900 ABS
€ 9.595,- p/mnd klik hier
2023, 6380 Km
KAWASAKI ER 6 N ABS
KAWASAKI ER 6 N ABS
€ 4.895,- p/mnd klik hier
2012, 17200 Km
SUZUKI GSX-S 950
SUZUKI GSX-S 950
€ 9.495,- p/mnd klik hier
2022, 2350 Km
YAMAHA TRACER 700 ABS
YAMAHA TRACER 700 ABS
€ 7.975,- p/mnd klik hier
2020, 28000 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2025 Motoroccasion