Nieuwsbrief:
Favorieten
Vergelijk 0 motoren
Hier vind je de motoren die voor jou interessant zijn. Je kunt maximaal 10 motoren in je Favorieten zetten. Klik daarvoor op het Favorieten icoon (ster) bij de motorfiets die je gevonden hebt.

Wanneer de motor door de aanbieder wordt verwijderd zal deze ook uit je Favorieten verdwijnen. Bezoek je jouw Favorieten langer dan 30 dagen niet dan worden deze verwijderd.

MERK
TYPE
MOTOR
BORING X SLAG
CILINDERINHOUD
COMPRESSIEVERHOUDING
KLEPPEN
BRANDSTOFTOEVOER
ONTSTEKING
VERMOGEN
MAXIMAALKOPPEL
KOPPELING
VERSNELLINGSBAK
STARTER
TANKINHOUD
TOPSNELHEID
ABS
WIELBASIS
AFMETINGEN (l x b x h)
ZITHOOGTE
DROOGGEWICHT
NIEUWPRIJS
Een stukje historie: BMW in 1928 - In 1928 nam BMW de Fahrzeugfabrik Eisenach (FFE) in Eisenach over. Vanaf dat jaar ging BMW “paren” van motorfietsmodellen maken: ongeveer gelijktijdig kwam er een zijklepmotor als toermotorfiets en een kopklepmotor als sportmotor op de markt. De eerste voorbeelden waren de R 42 en R 47 (1928-1929). Dit kon gemakkelijk en goedkoop door het "Baukastensystem", een modulair bouwsysteem waarbij op basis van een bestaand frame en motorblok door min of meer kleine wijzigingen (cilinders, zuigers en cilinderkoppen) een motorfiets met een heel ander karakter kon worden gebouwd. De boxermotoren werden in de inhoudsklassen 500 en 750 cc gebouwd. Vanaf het begin kon elektrische verlichting geleverd worden, maar vanaf 1928 werd deze standaard gemonteerd. Tot 1929 werden buisframes gebruikt, maar vanaf dat jaar waren de dubbele wiegframes als plaatframe uitgevoerd.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van QJMOTOR
© 2000 - 2025 Motoroccasion