Welkom bij MCR Motorrijden is voor vele mensen een hobby, dat blijkt elke zomer maar weer als duizenden mensen er met hun motor erop uit trekken.
De een pikt op een zonnige zondag sportief een paar bochtjes en rijdt vol enthousiasme zijn knieën aan de grond, een ander doet het wat rustiger aan en tokkelt kalm over een kronkelende dijkweggetje en weer een ander tuigt zijn motor op om te vertrekken naar een vakantiebestemming.
Het maakt eigenlijk niet uit op welke manier je met je motor rijd als je er maar plezier aan beleeft, en dat laatste is nu precies wat wij je toewensen!
Veel fijne en veilige kilometers, veel plezier team MCR
Wist u dat: In de motortaal "Dream" betekent: Naam die het Japanse Honda, ’s werelds grootste producent van motorfietsen, decennia lang gebruikte voor verschillende van haar modellen. Honda’s eerste echte motorfiets, Model D, een 980cc eencilinder tweetakt, werd in 1949 uitgebracht. Om dit te vieren werd een feestje voor de circa twintig medewerkers van het kleine motorfabriekje georganiseerd. Iemand moet toen hebben gezegd dat ‘een droom werkelijkheid was
geworden’. De grondlegger van het bedrijf, Soichiro Honda, kwam dit ter ore, waarna de eerste Honda Dream een feit werd.
In 1951 werd de eerste Honda met een viertakt motorfiets geintroduceerd, de 146cc metende eencilinder Dream-E, in het
midden van de jaren vijftig gevolgd door de 250CC Dream SA en de 350CC Dream SB . Motorfietsen met een plaatstalen geperst
frame en een rubberen zweefzadel, waarbij goed was gekeken naar de modellen van het Duitse NSU . In 1957 bracht Honda de
eerste twin op de Japanse markt (de C70 met 250CC motor). In de jaren zestig zou Honda met (aanvankelijk) lichte twin
Dreams de Europese en Amerikaanse markt openbreken.