Nieuwsbrief:

Nijzing Motoren Emmen

Welkom op de website van Nijzing Motoren Emmen. Nijzing Motoren is bij uitstek de plek voor een betaalbare en goed onderhouden gebruikte motor. Wij hebben in onze showroom een uitgebreide collectie motoren staan, zo kunt u bij ons terecht voor : •Top kwaliteit gebruikte motoren. •Uitstekende service. •Onderhoud van uw motor. •Accessoires. •Bovag garantie. •Financiering mogelijk. •Inruil van uw motor. •25 KW mogelijkheden. Kom gerust eens langs en ervaar zelf de kwaliteit van onze occasions. De complete collectie is natuurlijk ook op de site te vinden.
Alle motoren van Nijzing Motoren Emmen
43 motoren gevonden
YAMAHA TRACER 900 ABS
YAMAHA TRACER 900 ABS
€ 9.095,- p/mnd klik hier
2018, 34335 Km
YAMAHA TRACER 900 ABS
YAMAHA TRACER 900 ABS
€ 9.095,- p/mnd klik hier
2018, 34335 Km
YAMAHA FZS 600 FAZER
YAMAHA FZS 600 FAZER
€ 2.695,- p/mnd klik hier
2003, 50073 Km
HONDA CB 600 S
HONDA CB 600 S
€ 2.999,- p/mnd klik hier
2001, 36819 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2010, 25124 Km
YAMAHA TRACER 700 ABS
YAMAHA TRACER 700 ABS
€ 7.295,- p/mnd klik hier
2018, 24800 Km
KAWASAKI ER 6 N ABS
KAWASAKI ER 6 N ABS
€ 5.695,- p/mnd klik hier
2016, 25503 Km
HONDA NC 750 X ABS
HONDA NC 750 X ABS
€ 6.695,- p/mnd klik hier
2016, 31479 Km
YAMAHA FZ 8 ABS
YAMAHA FZ 8 ABS
€ 6.150,- p/mnd klik hier
2012, 29800 Km
HONDA NC 750 X ABS
HONDA NC 750 X ABS
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2014, 27296 Km
YAMAHA TDM 900
YAMAHA TDM 900
€ 3.199,- p/mnd klik hier
2003, 75752 Km
KAWASAKI VERSYS 650 GRAND TOURER
KAWASAKI VERSYS 650 GRAND TOURER
€ 7.499,- p/mnd klik hier
2018, 23743 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2019, 24380 Km
KAWASAKI VERSYS 650 GRAND TOURER
KAWASAKI VERSYS 650 GRAND TOURER
€ 7.895,- p/mnd klik hier
2020, 21004 Km
YAMAHA XJ 6 N / DIVERSION
YAMAHA XJ 6 N / DIVERSION
€ 4.595,- p/mnd klik hier
2010, 30275 Km
TRIUMPH TIGER 800 XRX
TRIUMPH TIGER 800 XRX
€ 8.495,- p/mnd klik hier
2016, 33695 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 8.495,- p/mnd klik hier
2017, 27386 Km
YAMAHA TRACER 900 ABS
YAMAHA TRACER 900 ABS
€ 8.595,- p/mnd klik hier
2017, 34339 Km
SUZUKI GLADIUS
SUZUKI GLADIUS
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2010, 19241 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.795,- p/mnd klik hier
2018, 24277 Km
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion