 |
Motor | V60° Magnesium tweecilinder viertakt met de cilinders onder een hoek van 60°, driewegsvloeistofkoeling onder druk dubbele bovenliggende nokkenassen, aangedreven door een tandwiel-/kettingcombinatie vier kleppen per cilinder, dubbele balansas (patent AVDC) |
Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 11,8 : 1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | indirecte elektronische multipoint inspuiting |
Ontsteking | elektronisch |
Vermogen | 139 pk / 102 kW bij 9.500 tpm |
Max. koppel | 107 Nm bij 7.500 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 34/15 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | 290 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium twin-spar |
Vering voor | volledig instelbare 43 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 133 mm |
Remmen voor | radiaal bevestigde dubbele 320 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 (alternatief: 180/55 ZR 17) |
Wielbasis | 1.410 mm |
Lengte | 2.035 mm |
Breedte | 730 mm |
Hoogte | 1.135 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 189 kg |
Leverbare kleuren | Nero Aprilia, Rosso Fluo, Grigio Piombo |
Beschrijving | Voor 2005 is de mapping, de afstelling, van de digitale brandstofinjectie van deze RSV 1000 R ingrijpend gewijzigd voor meer vermogen in het middengebied. De afgebeelde leeuw op de kuip staat voor de historie van Venetië en die van Aprilia zelf. Leverbare kleuren Aprilia Black, Fluo Red, Mirror Silver. |