 |
Motor | V60 Magnesium, in lengte geplaatste 60o V-twin, viertakt, watergekoeld met drieweg drukcircuit |
Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
Cilinder inhoud | 997.62 cc |
Comp. verhouding | 11.8:1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Geïntegreerd elektronisch motormanagement systeem, indirecte elektronische multi-point injectie, 57 mm diameter gasklephuizen |
Ontsteking | Digitale elektronische ontsteking, geïntegreerd met injectiecontrolesysteem, 1 bougie per cilinder |
Vermogen | 139 pk / 102 kW bij 9500 tpm |
Max. koppel | 107 Nm bij 8500 tpm |
Koppeling | Dubbele platen in oliebad met gepatenteerde PPC hydraulische bekrachtiging, versnellingskabel van gevlochten metaal, radiale hoofdcilinder met 15 mm zuiger |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 34/15 (2,27) |
Overbrenging | gecombineerde tandwiel/ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel boxframe van aluminiumlegering |
Vering voor | Öhlins Racing 43mm upside-down voorvork met instelling van veervoorspanning, compressie en uitgaande demping. 120 mm veerweg |
Vering achter | Dubbele aluminium ‘banana’ swingarm, APS (Aprilia Progressive System) multilink, hydraulische Öhlins Racing monoshock met piggy-back resevoir verstelling voor veervoorspanning, compressie en uitgaande demping, 133 mm veerweg |
Remmen voor | dubbele, zwevende Brembo schijf van staal, Ø 320 mm, Brembo “triple bridge” remklauw met vier 34 mm zuigers en vier gesinterde remblokken, remkabel van gevlochten metaal |
Remmen achter | stalen Brembo schijf, Ø 220 mm, remklauw met twee zuigers, 32 mm diameter zuigers, gesinterde remblokken, remkabel van gevlochten metaal |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1410 mm |
Lengte | 2025 mm |
Breedte | 830 mm |
Hoogte | 1100 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 181 kg |
Leverbare kleuren | Red Lion |
Beschrijving | De motorfiets die geen enkele concurrent heeft. Bij alle concurrentievergelijkingen is de Tuono steeds als onbetwiste winnaar uit de bus gekomen en heeft hij een verpletterende indruk achtergelaten. Bij gebrek aan concurrentie in het naked bike-segment heeft de Tuono het zelfs opgenomen tegen de snelste superbikes in natuurlijke omgeving – het circuit – en gewonnen.



Op de weg is de Tuono een klasse op apart. Op het circuit is hij aantoonbaar een winnaar. Hongerig naar succes heeft de ... |