Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
ABS
3-delig origineel kofferset BMW
Handvatverwarming
3 maanden motorblokgarantie
Afleverbeurt 250.00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt |
Boring x slag | 82|75.6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting/ digitaal |
Ontsteking | digitaal met dubbele ontsteking |
Vermogen | 90|66|8000 |
Max. koppel | 86|5800 |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling, mechanisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | riemaandrijving met schokdemping |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | telescoopvork, veerpootdiameter Ø 43 mm. Veeruitslag 140 mm. |
Vering achter | enkelzijdige aluminium swingarm, achteras met excenter instelbaar, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 140 mm. |
Remmen voor | dubbele zwevende remschijven, diameter 320 mm, 4-zuiger vaste remklauwen |
Remmen achter | enkele remschijf, diameter 265 mm, enkelzuiger zwevende remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1466 |
Lengte | 2082 |
Breedte | 902 |
Hoogte | 1155 |
Zithoogte | 820/765 |
Drooggewicht | 213 (rijklaargewicht 209) |
Leverbare kleuren | champagner-metallic, nachtblau-metallic |
Beschrijving | Opstappen en wegwezen, de reis begint. De nieuwe, dynamisch vormgegeven F 800 GT biedt overal een tot de verbeelding sprekende bewegingsvrijheid - van idyllische weggetjes en bochtige paswegen tot eindeloze snelwegen.
Met een beetje gas zorgen alle 90 pk's ervoor dat u de sleur van alledag snel kunt achterlaten. De watergekoelde tweecilinder lijnmotor van 798 cc zorgt elke rit weer voor een dynamiek die zich via de onderhoudsarme tandriemaandrijving perfect op de weg laat zetten. De lange achterbrug en een stevige vering staan borg voor rijstabiliteit en een geweldige rijbeleving. Zonder hobbels.
Aan beheersbaarheid en comfort onder het rijden is natuurlijk ook gedacht. Daarvoor zijn het rijwielgedeelte en drie leverbare zithoogten van de F 800 GT verantwoordelijk. Dat maakt voor elke rijder de juiste ergonomie mogelijk. En bovendien is met het optionele Electronic Suspension Adjustment (ESAII) de uitwaartse demping achter met een druk op de knop op de toestand van de weg in te stellen.
Een heldere lijnvoering en een perfect daarin passend windscherm beloven puur rijplezier, al op het eerste gezicht. Ook qua kleur zet de F 800 GT nieuwe accenten: van het temperamentvolle Valenciaorange of het elegante Darkgraphit metallic tot het opvallende Lightwhite uni. Voor elke smaak is er een kleur.
Veiligheid is uw beste reisgenoot. Vandaar dat de GT elke maximale remmanoeuvre - als het eens echt nodig is - ondersteunt met het, standaard aanwezige, modernste 2-kanaals ABS in deze klasse. Wie nog meer zekerheid wil, neemt ook het optionele ASC erbij. Dan is het een kwestie van opstappen. En er staat niets meer aan een onvergetelijke reis in de weg.
Puur GT. Unstoppable Tour. |
Welkom bij Bos Motoren te Culemborg.
Ons bedrijf is al 25 jaar actief in de motorfietsbranche. Wij zijn gespecialiseerd in de verkoop van motorfietsen,scooters en quads. Tevens kunt u bij ons terecht voor onderhoud en reparatie.
Naast de verkoop van motorfietsen en scooters vindt u bij ons ook motorkleding, onderdelen en accessoires. Onze voorraad motorfietsen en scooters bedraagt ca 150 stuks en wisselen voortdurend. Ook hebben we een speciale afdeling voor de BMW motorfietsen.
De merken die wij voeren zijn : Motoren : Aprilia, BMW, Honda, Yamaha, Suzuki, Triumph, Kawasaki en Harley-Davidson Scooters : Piaggio, Vespa, Kymco, Sym, Derbi en Fosti
 | Culemborg, Gelderland |
 | 0345-517613 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken