Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Nieuw: Ja
Modelcode: K81
Typenummer: 0K61
Opties en Accessoires: Anti diefstal alarm (0603), Bandenspanningcontrole (RDC) (0530), Cruise control (0538), Dynamic pakket (0235), Fabrieksgarantie, Getint windscherm (0179), Intelligent Emergency Call (eCall) (06AC), Keyless Ride (0193), Navigatie voorbereiding (0272), Rijmodi Pro (0224), Schakelassistent Pro (0222), Stijlvariant GS Trophy GS (0457), Teleservices (06AE), Voertuiginformatie Nederlands (0386)
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde 2-cilinder viertaktmotor met vier via sleeptuimelaars bediende kleppen per cilinder, twee bovenliggende nokkenassen en dry-sump-smeersysteem |
Boring x slag | 86 mm x 86 mm |
Cilinder inhoud | 895 cc |
Comp. verhouding | 13,1:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inlaatpijpinspuiting/digitaal motormanagement: BMS-O met gasklepstelmotor |
Ontsteking | Permanente magneetdynamo met 416 W (nominaal vermogen) |
Vermogen | 105 pk / 77 kW bij tpm |
Max. koppel | 93 Nm bij 6750 tpm |
Koppeling | Meerschijven-oliebad (slipkoppeling) |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Eindeloze O-ringketting met schokdemping in de achterwielnaaf |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | Brug-type frame, stalen schaalconstructie |
Vering voor | Upside-down vork, Ø 43 mm, veerbasis handmatig instelbaar, demping uitgaande en ingaande slag instelbaar |
Vering achter | Aluminium tweezijdige swingarm, direct aangestuurde WAD centrale veerpoot, veerbasis hydraulisch instelbaar, uitgaande demping instelbaar Speciale optie enduropakket Pro: WAD centrale veerpoot, veerbasis hydraulisch instelbaar, demping uitgaande en ingaande slag, (high/low speed) instelbaar |
Remmen voor | Dubbele schijfrem, zwevende remschijven, Ø 305 mm, zwevende remklauw met 2 zuigers |
Remmen achter | Enkele schijfrem, Ø 265 mm, zwevende remklauw met één zuiger |
Voorband | 90/90 21 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1590 mm |
Lengte | 2305 mm |
Breedte | 922 mm |
Hoogte | 1356 mm |
Zithoogte | 870 mm |
Drooggewicht | 229 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Onze klanten spreken voor ons. Recente reviews:
Goede service, motor na een beurt keurig gewassen !!!
Goede service en deskundig personeel.
Prima motorzaak met alleen maar liefhebbers werkzaam. Zij laten je bij binnenkomst rustig even rond kijken en dat is alleen al de moeite waard, er staat doorgaans nogal wat moois wat zij zelf opgebouwd hebben.
Prima motorzaak. Behulpzaam en vriendelijk.
Leuke acties en mooie motoren.
 | Amersfoort, Utrecht |
 | 0334615077 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken