Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
ABS en alarm
Handvatverwarming
Windscherm
Cilinderbeschermers
3 maanden motorblokgarantie
Afleverbeurt 250.00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1170 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 109 pk / 80 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 21 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | 2-deling, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | centraal veerbeen met schroefdrukveer en enkelpijps gasgevulde schokdemper, uitgaande slag traploos verstelbaar, veervoorspanning 7 voudig verstelbaar, Veerweg 120 mm |
Vering achter | eenzijdige swing-arm (BMW Paralever), Veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele schijfremmen (Ø 320 mm) zwevend gemonteerd, vaste 4-zuiger remklauwen en schuinslijtcompensatie |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) met zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 (tubeless) |
Achterband | 180/55 - ZR 17 (tubeless) |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 223 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De nieuwe R 1200 R beantwoordt de groeiende vraag naar meer dynamiek in het segment van sportieve roadsters, en combineert voortreffelijke allround rijeigenschappen met een design waaruit tijdloze elegantie spreekt. Het oorspronkelijke concept van de BMW R 1150 R is door BMW Motorrad verder ontwikkeld, waardoor het nieuwe model zich mede dankzij een relatief laag rijklaar gewicht van 223 kg onderscheidt door merkbaar lichtvoetiger en levendiger rijeigenschappen. |
Welkom bij Bos Motoren te Culemborg.
Ons bedrijf is al 25 jaar actief in de motorfietsbranche. Wij zijn gespecialiseerd in de verkoop van motorfietsen,scooters en quads. Tevens kunt u bij ons terecht voor onderhoud en reparatie.
Naast de verkoop van motorfietsen en scooters vindt u bij ons ook motorkleding, onderdelen en accessoires. Onze voorraad motorfietsen en scooters bedraagt ca 150 stuks en wisselen voortdurend. Ook hebben we een speciale afdeling voor de BMW motorfietsen.
De merken die wij voeren zijn : Motoren : Aprilia, BMW, Honda, Yamaha, Suzuki, Triumph, Kawasaki en Harley-Davidson Scooters : Piaggio, Vespa, Kymco, Sym, Derbi en Fosti
 | Culemborg, Gelderland |
 | 0345-517613 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken