Nieuwsbrief:

BMW  R 26 - 1958

Bouwjaar:
1958
Kleur:
Zwart
Vermogen:
11 kW
Teller:
44.657 Km
Rijbewijs:
A2
Garantie:
Nee
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
bmw - r-26
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Wij bieden een mooie R26 van 1956 aan die wij in opdracht van een klant verkopen.

De BMW R26 werd in 1956 als opvolger van de R25/3 geïntroduceerd.

Het was in alle opzichten technisch een flinke stap vooruit en het liet de stand van de Duitse motorfietstechniek goed zien. Voor zowel als achter was nu een swingarm gemonteerd. De cardan werd nu door het rechterbeen van de achtervork naar achteren gebracht, er was 15 pk aan boord, verbeterde remnaven en het frame was door de montage van een verstelbare swingarmvoorvork beter op zijspanrijden voorbereid.

Van de R 26 zijn 30.236 stuks geproduceerd.

Deze motorfiets staat technisch helemaal in orde en kan perfect dienen voor oldtimer events. 

Wij leveren al onze motorfietsen af met een controlebeurt zodat u gelijk zorgeloos kan rijden met uw nieuwe motor. Contacteer ons gerust om geheel vrijblijvend een proefrit te maken of u kan altijd bij ons terecht van dinsdag t/m vrijdag tussen 9u-18u en zaterdag van 9u-16u.

  • Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
  • U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen

Opties en Accessoires:
Bagagerek, Originele uitlaat, Uitlaat verchroomd




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Aanbieder
De Knalpot
Haltestraat 55
Rilland
Plan de route
0113-552298
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Hardtail" betekent: Letterlijk: stijve of harde achterkant. In dit geval de benaming voor een frame dat niet is uitgevoerd met een scharnierende achterbrug, noch met plunjervering. Kortweg een stijf frame genoemd. De meeste Europese en Amerikaanse motorfietsen uit de jaren twintig, dertig en begin jaren veertig hadden een stijf frame. De Britse en de Duitse motorfietsindustrie kwamen als eerste uit met seriemodellen die beschikten over zowel achter- als voorvering. De ooit toonaangevende Engelse motorindustrie tekende voor de eerste generatie massaal uitgevoerde semi-hydraulische voor- en achterschokbreking. In Engeland werd de Matchless G3L (l voor light) als eerste met een telescopische voorvork uitgerust aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Amerikaanse industrie bleek op dit gebied het conservatiefst. De zware Indians werden in 1940 nog uitgerust met het Springframe, waarbij plunjervering was verwerkt in de achterwielophanging. Harley-Davidson ging met zijn zwaarste modellen pas in 1958 over op een frame met scharnierende achterbrug na in 1949 de springervoor vork door een hydraulische voorvork te hebben vervangen. De op zich uiterst trage aanpassing van het rijwielgedeelte van de topmodellen aan de moderne stroom van Europese motorfietsontwerpen, trompetterde het reclamebureau van Harley-Davidson van de daken als ongekende noviteit op het gebied van motorrijderscomfort. De begeleidende namen van modellen als Hydra Glide (hard tail met hydraulische voorvork) en Duo Glide (hydraulische voorvork én achtervering) getuigen van een bombastische mythologisering van een door Harley-Davidson matig ontwikkelde schokbrekingstechniek. Een hard tail komt bij moderne fabrieksmotorfietsen niet meer voor. Bij sommige motorfietsen ziet het er overigens wel zo uit omdat de schokbreker(s) weggewerkt zijn onder of boven het motorblok. Bij Harley-Davidson werd met het Softail-frame voor de hard tail-look gekozen omdat deze in is bij customrijders.
© 2000 - 2025 Motoroccasion