Nieuwsbrief:

DUCATI  900 SS - 1990

40729 Km
ROOD
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
ducati - 900-ss
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Referentienummer: 11014

Een legendarische, originele in Nederland nieuw geleverde Ducati Supersport 900 uit 1990. Deze tijdloze schoonheid is een klassieker op twee wielen, met een krachtige 904cc V-twin motor die een geweldig geluid produceert. Met zijn iconische design en uitstekende rijeigenschappen is deze Ducati een echt verzamelaarsitem. De motorfiets is goed onderhouden en heeft slechts 40000 kilometers op de teller, waardoor hij nog vele jaren rijplezier biedt. Of je nu op zoek bent naar een unieke rit of een pronkstuk voor je collectie, deze Ducati Supersport 900 is de perfecte keuze. Mis deze kans niet om een stukje Italiaanse motorsportgeschiedenis in handen te krijgen. Neem vandaag nog contact met ons op en maak een afspraak voor een bezichtiging.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Moto Puro
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italiƫ tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van BENELLI
© 2000 - 2025 Motoroccasion