Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
HARLEY DAVIDSON LOWRIDER ST 117CI
1HD
TBR RACING UITLAAT
TC VERHOOGT STUUR
BIKE IS NIEUW
Inruil is mogelijk.
Wij hebben 15 jaar ervaring in de motorbranche.
Tevens onderhoud, reparaties, tuning, revisies, customizing.
U bent van harte welkom in onze shop.
Al onze fietsen zijn voorzien van nieuwe vloeistoffen en een 100 puntencheck is uitgevoerd. Wij streven naar perfectie.
Indien gewenst helpen wij u bij het realiseren van een financiering voor de aankoop van uw droom motor.
Wij zorgen dat onze motoren in een mooie gepoetste staat zijn. Een proefrit is daarom mogelijk bij intentie tot aankoop en bij droog weer en wegdek.
Tot snel !!!!
Team van Gozers Motoren
06-23090576
info@gozersmotoren.nl
Aston Martinlaan 98
3261 NB Oud-Beijerland
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Milwaukee-Eight® 117 |
Boring x slag | 103.5 mm x 103.5 mm |
Cilinder inhoud | 1.923 cc |
Comp. verhouding | 10,2:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) |
Ontsteking | |
Vermogen | 105 pk / 78 kW bij 5020 tpm |
Max. koppel | 168 Nm bij 3500 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | 9,311 |
Overbrenging | Ketting, 34/46 verhouding |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18,9 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Single cartridge 43 mm upside-down voorvork met aluminium kroonplaten; single rate veer |
Vering achter | Verborgen, vrije zuiger, coilover-monoshock; slag van 56 mm; hydraulische verstelling voorspanning |
Remmen voor | 4-zuigers, vast |
Remmen achter | 2-zuigers zwevend |
Voorband | 110/90B19,62H,BW |
Achterband | 180/70B16,77H,BW |
Wielbasis | 1615 mm |
Lengte | 2,355 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 720 mm |
Drooggewicht | 315 kg |
Leverbare kleuren | Vivid black, White Sand Pearl,Fast Johnnie |
Beschrijving | Legendarische bagger stijl in een high-performance pakket, met een geheel nieuw kuipontwerp en een krachtige Milwaukee-Eight 117-motor. |
 |
Gozers Motoren |
|
Aston Martinlaan 98
Oud Beijerland
Plan de route
|
 |
0623090576
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van BMW