Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Goed onderhouden en zeer nette motor met ABS (origineel stuurkuipje, origineel stuur en sissybar aanwezig).
Opties en Accessoires: ABS, Alarmsysteem, Sissybar, Zijkoffers
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoeld, Evolution™ |
Boring x slag | 76.2 mm x 76.2 mm |
Cilinder inhoud | 883 cc |
Comp. verhouding | 9:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische brandstofinjectie (ESPFI) |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | 70 Nm bij 3750 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 10.41 |
Overbrenging | Ketting, 57/34 verhouding |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12.5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | Enkele schijf, dubbele zuiger |
Remmen achter | Enkele schijf, dubbele zuiger |
Voorband | 100/90B19 57H |
Achterband | 150/80B16 77H |
Wielbasis | 1515 mm |
Lengte | 2250 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 775 mm |
Drooggewicht | 247 kg |
Leverbare kleuren | Brilliant Silver Pearl, Sand Cammo Denim, Hard Candy Quicksilver Flake, Blake Denim |
Beschrijving | Deze volledig zwarte beul is een rauwe, agressieve jongen. Geen chroom, geen excuses, slechts authenticiteit. De Iron 883™ is de anti-chroom motorfiets - van voor naar achter gitzwart, met een attitude die de pure essentie van motorrijden weerspiegelt. Zwart gepoedercoat 883cc motorblok met zwarte kleppendeksels. Zwarte, gechopte spatborden die veel rubber showen. Zwarte voorvork voor een old-school look. Zwart olietank-cover, riem-cover en stuur. En zwarte, gegoten aluminium wielen die de Iron 883™ direct zijn plek geven in de hedendaagse rebelse motorcultuur. |
Hét adres in Zeeland voor vakkundig onderhoud en reparatie van uw motorfiets.
In onze modern uitgeruste werkplaats worden motoren van alle leeftijden vakkundig onderhouden en gerepareerd. Naast onderhoud zijn we ook gespecialiseerd in het uitvoeren van schade / taxatie / herstel aan uw motorfiets.
Diagnose voeren wij uit middels de nieuwste apparatuur welke geschikt is voor alle merken motoren. Wij zijn SCM gecertificeerd alarm inbouwspecialist.
Qua specialisatie richten we ons steeds meer op het zelf vervaardigen of aanpassen van motoren en onderdelen.
Ook speciale wensen ivm een handicap of het ontwikkelen van een turbo geblazen motor of frame aanpassingen, verlengde achterbrug etc. is bij ons gewoon mogelijk. Laswerk zoals: RVS, Aluminium,Titanium behoort ook tot de mogelijkheden.
 |
Abco Motors |
|
Productweg 6
Vlissingen
Plan de route
|
 |
06-43577997
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken