Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2012
EU verantwoordelijke: Honda Motor Europe Capronilaan 1 1119 NN Schiphol-Rijk, NL 020-7070000 magazijn@motoportzelhem.nl
Honda CBR 1000 RR Fireblade uit 2012 met 31.150 kilometer. Deze 20th Anniversary Edition verkeert in uitzonderlijk nette staat en biedt pure sportprestaties.
Uitgerust met een Quickshifter voor razendsnel schakelen en een Puig smoked windscreen dat het sportieve karakter extra benadrukt. Een unieke uitvoering voor de echte liefhebber.
Nu te bezichtigen bij Motor Venray.
De getoonde verkoopprijzen zijn inclusief tenaamstellen en een technische controle van de motor. Een onderhoudsbeurt is tegen meerprijs in overleg mogelijk.
Motor Venray is officieel dealer van BMW Motorrad en Kawasaki. Openingstijden: Dinsdag 09:00-18:00 uur Woensdag 09:00-18:00 uur Donderdag 09:00-18:00 uur Vrijdag 09:00-18:00 uur Zaterdag 09:00-16:00 uur. Tel: 0478 - 588588 E-mail: verkoop@motorvenray.nl
Website: www.motorvenray.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 16-kleps DOHC 4-cilinder in lijn met geregelde katalysator |
Boring x slag | 76 mm x 76 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 12.3:1 |
Kleppen | 16 kleppen DOHC |
Brandstof toevoer | PGM-DSFI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 178 pk / 131 kW bij 12000 tpm |
Max. koppel | 112 Nm bij 8500 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.286 (32/14) |
Overbrenging | 530 O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17,7 liter (incl. 4 liter reserve, met LCD-indicator) liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | |
Vering voor | 43 mm upside-down HMAS cartridge voorvork, veervoorspanning, volledig instelbare in- en uitgaande demping, 120 mm veerweg |
Vering achter | Unit Pro-Link gasgevulde HMAS demper, 10-voudig instelbare veervoorspanning, volledig instelbaar in- en uitgaande demping, 135 mm veerweg |
Remmen voor | Twee 320 x 4,5 mm hydraulisch bediende remschijven, 4-zuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | bediende remschijf, enkelzuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1407 mm |
Lengte | 2077 mm |
Breedte | 826 mm |
Hoogte | 1135 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | 200 / 211 kg |
Leverbare kleuren | HRC.Wit Rood Zwart |
Beschrijving | Twintig jaar van verfijning en ervaring zijn samengebald in de nieuwste versie van Honda’s CBR1000RR Fireblade. Total Control, dat is waar Honda al twintig jaar aan werkt, en met succes: de Fireblade 2012 biedt met onder meer een revolutionaire nieuwe achterschokbreker, nieuwe wielen en een nog geavanceerder brandstofinjectiesysteem, het ultieme in totale beheersing. |
| Dealerschappen: BMW, KAWASAKI |
Motor Venray:
Op de grens van Noord Brabant en Limburg vindt u Motor Venray, een van de mooiste motorzaken in ons land.
Gemakkelijk bereikbaar (A73, afslag 9) op industrieterrein De Hulst kan de echte motorliefhebber hier zijn hart ophalen aan het beste wat de Europese en Japanse motorwereld te bieden heeft.
 |
Motor Venray |
|
De Hulst 1
Venray
Plan de route
|
 |
0478-588588
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken