Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Inruil/financiering mogelijk
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt paralleltwin |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 745 cc |
Comp. verhouding | 10.7:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische benzine injectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 54.4 pk / 40.3 kW bij 6250 tpm |
Max. koppel | 68 Nm bij 4750 tpm |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14.1 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe, diamant type |
Vering voor | 41mm telescoopvork, 153.5mm veerweg |
Vering achter | Monoshock demper, Pro-Link swingarm, 150mm veerweg |
Remmen voor | Enkele wave disc, 320mm, 2 zuiger remklauw en remblokken in gesinterd metaal |
Remmen achter | Enkele wave disc, 240mm, 1 zuiger remklauw en remblokken in kunststof |
Voorband | 120/70ZR-17M/C |
Achterband | 160/60ZR-17M/C |
Wielbasis | 1535 mm |
Lengte | 2210 mm |
Breedte | 840 mm |
Hoogte | 1285 mm |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | 220 kg |
Leverbare kleuren | Candy Arcadian Red / Mat Pearl Glare White / Sword Silver Metallic / Glint Blue Wave Metallic |
Beschrijving | De NC750X heeft een compact, robuust ontwerp en nieuwe prestatiekenmerken waardoor je comfortabel en in stijl op weg gaat. Met een hoge rijpositie voor subliem zicht, een soepele handling en koppelrijke prestaties is dit de perfecte reisgenoot - waar je ook naartoe gaat. En dankzij het indrukwekkende brandstofverbruik en de compatibiliteit met Euro 4 (C02-emissies van 81 g/km) bereik je die bestemming ook nog eens met maximale efficiency. |
Welkom bij Motorcentrum Almere !
Bij ons staat kwaliteit en service hoog in het vaandel.
Door de samenwerking met Motorcentrum Deventer en meer dan 20 jaar ervaring in de motorfietsen branche kunnen wij u een breed assortiment motorfietsen aanbieden, maar ook alles wat met motorrijden te maken heeft.
Kijkt u rustig rond op de site en kijk zelf wat Motor Centrum Almere en Motor Centrum Deventer te bieden hebben.
 | Almere Stad, Flevoland |
 | 036-5498036 |
Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes.
De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur.
De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S.
Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen.
Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken