 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 1,043 cc |
Comp. verhouding | 11,8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 38 mm (Keihin) met ovalen hulpgaskleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 142 pk / 104,5 kW bij 10,000 tpm |
Max. koppel | 111 Nm bij 7,300 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel buis frame, aluminium |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met top-uit veren, traploze compressie, uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale back-link, Öhlins S46DR1S gasgevulde achterdemper met uitgaande demping en op afstand instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 310 mm Brembo remschijven. Remklauw: Dubbel radiaal gemonteerd, Brembo monobloc, tegenover liggende 4-zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1,435 mm |
Lengte | 2,045 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1,055 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Metallic Spark Black/Metallic Graphite Gray |
Beschrijving | REFINED RAW

De nieuwe Z1000R tilt de combinatie van agressieve styling en een ontwerp dat helemaal op de rijder gericht is, naar een hoger niveau.



De nieuwe Z1000R is uitgerust met de best mogelijke remmen en vering en heeft een fraaie Metallic Spark Black en Metallic Graphite kleurstelling, die nog verder onderstreept wordt door geel-groene accenten en een Z-logo in het zadel voor een weergaloze uitstraling. |