 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 73,4 mm x 73,4 mm |
Cilinder inhoud | 948 cc |
Comp. verhouding | 11.8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 36 mm met ovalen hulpgasklep |
Ontsteking | |
Vermogen | 125 pk / 92,2 kW bij 9,500 tpm |
Max. koppel | 98,6 Nm bij 7,700 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.692 (35/13) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale Back-link, met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning. |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbel tegenover liggende 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1,450 mm |
Lengte | 2,065 mm |
Breedte | 825 mm |
Hoogte | 1,065 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Sugomi |
Beschrijving | Met de beste performance in zijn klasse, geweldige rijeigenschappen en een rijke uitrustingzoals het kleuren TFT-display, Traction Control en Power modes heeft de Z900 het bestetotaalpakket in zijn klasse. De opvallende Sugomi styling is voor deze jubileumeditie gehuld in de kleur ‘’Firecracker Red’’. De kleurstelling is gebaseerdop die van de Z1100GP, de machtige luchtgekoelde Z uit de jaren 80, enis een kenmerkende kleur voor Kawasaki modellen uit dattijdperk. Verder is er de goudgekleurde voorvork, hetglanzend zwart afgelakte frame, speciale zadels enis de Z900 voorzien van speciale Anniversarylogo’s. Alles bij elkaar maakt dit vandeze Z900 een lust voor het oog. |