Nieuwsbrief:

MOTO MORINI  CALIBRO - 2024

€ 8.499,- € 8.699,-
Garantie: Ja
Nieuw
.
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Modeljaar: 2024
Koppel: 68 Nm
Afmetingen (LxB): 222 x 86 cm
Tankinhoud: 15 liter
Topsnelheid: 175 km/u
Bekleding: Stof
Inbegrepen afleverpakket: Standaard: Wettelijke garantie, geldige APK, en RDW-leges.
Motor: 4-takt

Moto Morini verbreedt zijn horizon met de gloednieuwe Calibro, een op maat gemaakte motorfiets die is ontworpen voor alle avontuurlijke motorrijders die zich niet willen beperken tot het gewone en op zoek zijn naar een wereld waarin ze hun innerlijke zelf kunnen laten spreken.

Met de Calibro maakt Moto Morini een sterke terugkeer naar het custom segment door een motorfiets te presenteren die gekenmerkt wordt door een ontwerp met een grote persoonlijkheid, geschikt voor de stijlbewuste rijder die op zoek is naar een unieke motorfiets met een kenmerkende "Amerikaanse" look. 
De metalen 15 liter benzinetank en full LED-koplamp vallen meteen op als designkenmerken van Moto Morini.

Als krachtbron is er de 700 cc viertakt paralleltwin die heel veel rijplezier biedt met z’n power in lage toeren en een erg soepele gasrespons. Zoals het hoort op een custom beschikt de Calibro over een riemaandrijving. Dit is niet alleen gebruiksvriendelijk in onderhoud, maar vermindert ook het mechanische geluid en zorgt voor extra souplesse tijdens het rijden.
Het remsysteem bestaat uit een 320 mm schijf voor met tweezuiger remklauw. Achter is een 255 mm schijf gemonteerd met enkele zuiger in de remklauw. Het BOSCH ABS zorgt voor alle vertrouwen tijdens het remmen een optimale veiligheid.

De motorfiets zal op de markt worden gebracht in de versie met vol vermogen of met een vermogen van 35 kW, geschikt voor het A2-rijbewijs. Beide varianten worden aangedreven door een zeer betrouwbare motor die zowel plezierig als zeer zuinig is. Deze motor maakt de Calibro tot de ideale metgezel voor iedereen die op zoek is naar een trouwe en onvermoeibare partner op de weg.

Star Twin Motors: Het kloppend motorhart van Nederland!

Officieel dealer van Ducati sinds 1983.
Officieel dealer van Royal Enfield en Moto-Morini.

Bezoek de website voor ons complete aanbod aan motoren, onderdelen en speciale technische diensten.
www.startwin.com
Opties en Accessoires:
Anti Blokkeer Systeem, full-LED koplampen, LED achterlichten




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Star Twin Motors
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion