Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 4 kleppen, DOHC, ééncilinder |
Boring x slag | 89|64 |
Cilinder inhoud | 398 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische brandstofinjectie van Bosch met elektronische gasklepregeling |
Ontsteking | |
Vermogen | 40|29| |
Max. koppel | 35|6500 |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Opgeschroefd hybride ruggengraat/perimeter-achtersubframe van stalen buizen |
Vering voor | 43 mm omgekeerde voorvork met grote zuiger. Veerweg 140 mm |
Vering achter | Monoshock achtervering onder gasdruk met extern reservoir en voorspanningsaanpassing. Veerweg 130 mm |
Remmen voor | 300 mm vaste remschijf, vierzuiger radiaal opgehangen remklauw, ABS |
Remmen achter | 230 mm vaste remschijf, zwevende remklauw, ABS |
Voorband | 110/70 R17 |
Achterband | 150/60 R17 |
Wielbasis | 1377 |
Lengte | |
Breedte | 814 |
Hoogte | 1084 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De Speed 400 en Scrambler 400 X, twee gloednieuwe motorfietsen die de iconische Modern Classic-serie van Triumph verrijken. Met hun karaktervolle en responsieve nieuwe 400cc-motor, toegankelijke ergonomie en hoge specificaties, bieden deze nieuwe machines toonaangevende prestaties, wendbaarheid en een rit die vertrouwen wekt. |
Triumph Motorcycles Groningen is exclusief dealer voor Triumph in de regio Groningen. Wij hebben gekozen voor dit eigenzinnige Engelse merk omdat het zo goed bij ons past. Ten eerste vanwege de betrouwbaarheid en omdat ze bij Triumph de motorrijder centraal stellen. Alle Triumph's worden ontwikkeld met dezelfde missie: de rijder de best mogelijke rijervaring bezorgen. En dat is precies waar wij bij Triumph Motorcycles Groningen ook voor staan!
Kom eens langs in onze gezellige showroom en maak kennis met de prachtige modellen die Triumph te bieden heeft. Neem een kijkje in onze Triumph kleding corner of loop eens binnen bij onze werkplaats.
Graag tot ziens in Groningen
Leonard Wagenmakers
 | Groningen, Groningen |
 | 050-5779199 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken