Nieuwsbrief:

YAMAHA  YZF R1 - 1998

39802 Km
Wit/rood
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
yamaha - yzf-r1
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Te koop: Yamaha YZF-R1 1998 – De Oer-R1 | Icoon | Collectors Item

Ben jij op zoek naar een échte legende? Dan is dit je kans. Te koop aangeboden: een Yamaha R1 uit 1998, de allereerste generatie van een motor die het superbike-segment voorgoed veranderde.

Waarom deze R1 zo bijzonder is:
De allereerste generatie – De R1 werd in 1998 gelanceerd en zette direct de standaard voor sportmotoren. Licht, bruut en revolutionair voor zijn tijd.
Collectors Item – Originele exemplaren uit '98 worden steeds zeldzamer. Dit is dé kans om een stukje motorgeschiedenis te bezitten.
Icoon van performance en design – De scherpe lijnen, het korte kontje en het brute vermogen van de 998cc viercilinder maken dit een tijdloze klassieker.

Deze motor is niet zomaar een motor. Het is een mijlpaal. Een icoon. En voor de echte kenner een must-have in de collectie.

Ideaal voor: verzamelaars, liefhebbers, of die ene motorrijder die weet wat hij rijdt.

Interesse? Neem contact op voor meer informatie of een bezichtiging. Serieuze biedingen worden overwogen.
 


  • # onze vraagprijs is geheel rijklaar incl garantie.
    # inruilen is mogelijk.





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Lemar Motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van ZERO
© 2000 - 2025 Motoroccasion