Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2016
leuke s 1000xr abs/esa
met quickshifter
cruise control
handvatverwarming
speciale hendels
Welkom bij Kobo Motoren - Dé specialist in KTM, Moto Morini én topkwaliteit occasions van alle merken!
Bij Kobo Motoren vind je een ruim aanbod aan nieuwe motoren van KTM en Moto Morini, én zorgvuldig geselecteerde occasions van alle bekende merken. Elke motor wordt grondig nagekeken en rijklaar afgeleverd.
- Afleverbeurt & garantie: €250,-
- Inruil van je huidige motor is mogelijk
- Bezorging door heel Nederland voor slechts €150
- 10 dagen gratis verzekering mogelijk
- Financiering mogelijk via NU Motorrijden
- Proefrit op afspraak
Heb je vragen of wil je deze motor in het echt bekijken? Neem gerust contact met ons op we helpen je graag op weg naar jouw volgende motoravontuur!
Neem gerust contact met ons op:
0512-542142 of 06-50851728
verkoop@kobomotoren.nl
Kobo Motoren Passie voor motoren, verstand van service.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 12,0:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 160 pk / 118 kW bij 11,000 tpm |
Max. koppel | 112 Nm bij 9,250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6-versnellingsbak met rechte vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, in- en uitgaande demping traploos instelbaar |
Vering achter | dubbelzijdige aluminium swingarm, uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.548 mm |
Lengte | 2,183 mm |
Breedte | 940 mm |
Hoogte | 1,408 mm |
Zithoogte | 840 mm |
Drooggewicht | 228 kg |
Leverbare kleuren | Racingred Uni, Lightwhite Uni, Lightwhite Uni/Granitgrau Metallic/ Racingred Uni |
Beschrijving | BMW S 1000 XR: de perfectie van adventure sport.



De motorfiets met de dynamische prestaties van een racer, de rechte zitpositie van een adventure machine en het uithoudingsvermogen van een toermotor. De BMW S 1000 XR combineert de beste eigenschappen van al deze werelden in de eerste adventure sport machine van BMW Motorrad: ideaal voor iedereen die topprestaties en comfort met dezelfde machine wil. |
Kobo Motoren
Official KTM Dealer
Meer dan 120 gebruikte motoren
KTM Powerwearshop
KTM Powerparts
 | Drachten, Friesland |
 | 0512-542142 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken