Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Referentienummer: 10019
Geschikt voor rijbewijs: A2
Bandenmaat: 150/70R17
De BSA Gold Star is terug! Het klassieke design van de BSA Gold Star is een ode aan de gouden eeuw van het motor rijden en weerspiegelt op elegante wijze de tijdloze esthetiek die liefhebbers al generaties lang betovert. De BSA is een zeer toegankelijke motor die geschikt is voor het Nederlandse A2-rijbewijs, de motorfiets levert 33kw en valt daarmee binnen de A2-norm.
Shadow Black.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, eencilinder, DOHC, 4 kleppen, dubbele bougies |
Boring x slag | |
Cilinder inhoud | 652 cc |
Comp. verhouding | 11,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 45| |
Max. koppel | 55 Nm bij 4000 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | |
Tankinhoud | 12 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | 41 mm telescopische vorken |
Vering achter | Dubbele schokdempers met 5-voudig instelbare voorspanning |
Remmen voor | Enkele 320 mm zwevende schijf, Brembo zwevende remklauw met twee zuigers, ABS |
Remmen achter | Enkele 255 mm schijf, Brembo zwevende remklauw met één zuiger, ABS |
Voorband | 100/90-18 Pirelli Phantom Sportscomp |
Achterband | 150/70-R17 Pirelli Phantom Sportscomp |
Wielbasis | 1425 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 780 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Insignia Red, Dawn Silver, Midnight Black, Highland Green, Shadow Black |
Beschrijving | De BSA Gold Star is terug! Het klassieke design van de BSA Gold Star is een ode aan de gouden eeuw van het motor rijden en weerspiegelt op elegante wijze de tijdloze esthetiek die liefhebbers al generaties lang betovert. De BSA is een zeer toegankelijke motor die geschikt is voor het Nederlandse A2-rijbewijs, de motorfiets levert 33kw en valt daarmee binnen de A2-norm. |
Bij Motorcentrum Urk leggen we een sterke nadruk op kwaliteit; het is de kern van alles wat we doen. Ons team is volledig toegewijd aan het leveren van uitmuntende service en ondersteuning aan onze klanten. Of u nu op zoek bent naar deskundig advies of naar de beste producten op de markt, u kunt erop vertrouwen dat wij altijd voor u klaarstaan.
 | Urk, Flevoland |
 | 06-27031554 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken